6-2-2015 Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη - "Δημοσιογράφος εκτός συνόρων"

Την Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη της Β΄Λυκείου στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Οι μαθητές παρακολούθησαν ομιλία με θέμα "Δημοσιογράφος εκτός συνόρων", διάρκειας 90', με εισηγητή το γνωστό δημοσιογράφο κ. Σωτήρη Δανέζη.

logo lascaridi1

Η ομιλία αυτή εντασσόταν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης "Εκπαιδευτικά προγράμματα Λυκειου 2014 - 15", που διοργανώνει το Ίδρυμα για το σχολικό έτος 2014 - 2015.

logo laskaridi 2

Η υλοποίηση της συγκεκριμένης ομιλίας έλαβε χώρο στο νεοκλασσικό κτίριο του ιδρύματος στον Πειραιά επί των οδών Πραξιτέλους 169 και Μπουμπουλίνας.

logo laskaridi 3

Τους μαθητές συνόδεψαν οι καθηγητές του σχολείου μας, κ.Τζαρδή Μαρία και κ. Χαλικιάς Δημήτριος.

Πριν την έναρξη της ομιλίας μας υποδέχθηκαν οι υπεύθυνες του Ιδρύματος. Ακολούθησε μία σύντομη ομιλία σχετικά με τους σκοπούς, δράσεις και μελλοντικά σχέδια του Ιδρύματος.

Στη συνέχεια, υπήρξε μια πρώτη γνωριμία με τους μαθητές μας, όπου τους ζητήθηκε να μιλήσουν λίγο για τον εαυτό τους και τα ενδιαφέροντά τους.

Πριν αποχαιρετήσει τους μαθητές, η υπεύθυνη τους ενημέρωσε για διάφορα εκπαιδευτικά δρώμενα που διοργανώνει το ίδρυμα, μεταξύ των οποίων και τον 3ο Πανελλαδικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό "Καίτη Λασκαρίδου" έτους 2014 - 2015. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αφορά τη συγγραφή ενός πρωτότυπου διηγήματος.

Στη συνέχεια ξεκίνησε η εισήγηση του κ. Δανέζη.

Το πρόγραμμα με τη βοήθεια του αντίστοιχου οπτικοακουστικού υλικού, κάλυψε τους βασικούς άξονες της δουλειάς ενός δημοσιογράφου (απεσταλμένου ή μόνιμου ανταποκριτή στο εξωτερικό).

Το περιεχόμενο του προγράμματος εστίασε στη Διεθνή έρευνα για τις ανάγκες του ρεπορτάζ ή ενός ειδησεογραφικού ντοκιμαντέρ, καθώς και στις Διεθνείς Ανταποκρίσεις για την κάλυψη των γεγονότων από εστίες πολέμου, κοινωνικών αναταραχών και ανθρωπιστικών κρίσεων.

Ο κ. Δανέζης μετέφερε την εμπειρία του ως πολεμικός ανταποκριτής και τα έντονα βιώματα του κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης υπήρξε μεγάλη αλληλεπίδραση του δημοσιογράφου με τους μαθητές μας μέσω ερωτήσεων και συζήτησης. Η επικοινωνία ήταν αμφίδρομη και πολύ ζωντανή.

Δημοσιογράφος εκτός συνόρων Δημοσιογράφος εκτός συνόρων

Κλείνοντας το πρόγραμμα, μετέφερε στους μαθητές (που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν σχετικές σπουδές) ποια είναι τα προσόντα που θα πρέπει να διαθέτει κάποιος για να ακολουθήσει το επάγγελμα του δημοσιογράφου.

Οι μαθητές μας βρήκαν πολύ ενδιαφέρουσα τη συγκεκριμένη εισήγηση γιατί η ανάλυση δεν περιορίστηκε απλά σε ένα θεωρητικό επίπεδο, αλλά ήταν εμπλουτισμένη με πλούσια εμπειρία, πολλά πρακτικά ζητήματα και έντονες καταστάσεις τις οποίες έχει αντιμετωπίσει ο ομιλητής στην επαγγελματική του σταδιοδρομία.

Πιστεύουμε ότι το σύνολο των μαθητών γνώρισε αρκετές άγνωστες πτυχές του επαγγέλματος και διεύρυνε την οπτική του σε σχέση με το χώρο της δημοσιογραφίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Πρόσθετες πληροφορίες